fredag 20. mars 2009

Film



Film er en utrolig bra måte å formidle et budskap på. Det er underholdning med kvalitet, men det er helt klart forskjell på filmer og kvaliteten på dem. En god film setter seg virkelig og du kan huske den for alltid. Men mange filmer ser vi simpelthen for underholdning, filmer som ikke betyr noe og som du glemmer like for som du har funnet den.

Jeg husker også mange filmer fra jeg var liten, Disney-filmer som Løvenes Konge og Pocahontas. Disse filmene er en del av oppveksten din og disse filmene kan du se igjen og igjen bare for å få oppleve det samme du opplevde som barn, men det som er litt morsomt er at du forstår handlingen på en helt annen måte nå enn når du var liten. Du har også filmer som du aldri blir lei av uansett hvor mange ganger du ser dem. Filmer som du bare er utrolig glad i. Ikke Naken er en sånn film for meg, jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har satt på denne filmen. Den tar opp store og viktige livsspørsmål og rører virkelig noe i meg. Jeg liker mange type filmer, bare de er bra laget og har gode (ofte dype) poenger, men er vel kanskje en av dem som kan stille meg i kjærlighets-film rekken. Jeg har vanskeligheter med å trekke ut noen filmer film, men en av de beste som jeg har sett det siste året er kanskje «om forlatelse»

Jeg liker best å se filmer på kino. Dette er mye på grunn av at jeg, her, klarer å leve meg mer inn i filmen. Jeg er en person som er ekstremt nøye på lydkvalitet og lyden er ekstremt mye bedre på kino enn hjemme i stuen og bildekvaliteten er absolutt best.

Ingen kommentarer: